Vesti

U ime Red Hat-a, Romsym Data Vas poziva da nam se pridružite na seminaru 20. Februara, 2013. u hotelu Falkensteiner u Beogradu.

Detaljnije...
 
Naslovna arrow Microsoft arrow Utvrđivanje legalnosti Microsoft softvera
 
 
Utvrđivanje legalnosti Microsoft softvera

1. Utvrditi broj računara u preduzeću, kroz:
a. Popisne liste osnovnih sredstava
b. Fizičko prebrojavanje

2. Izlistati/popisati instalirane softvere na svim računarima:
a. Računarska metodologija (Control panel)
b. Softver za izlistavanje instaliranog softvera

3. Provera legalnosti instaliranog softvera

a. Windows operativni sistem:

Kupljen uz novi računar (OEM licenca)

  • Utvrditi postojanje COA nalepnice na kućištu računara

- Utvrditi da li postoji faktura za taj računar
- Ukoliko na fakturi ne postoji posebno navedena stavka za OEM licencu, potrebno je utvrditi da li postoji posebna faktura za OEM licencu
- Ukoliko postoje odvojene fakture za računar i OEM licencu, potrebno je utvrditi da su izdate istog datuma. Ukoliko nisu, u pitanju je nepoštovanje licencnog prava Microsoft proizvoda, što predstavlja osnov za podnošenje prijave za kršenje zakona
- Ukoliko ne postoji posebna faktura za OEM licencu ili stavka na fakturi o plaćenoj OEM licenci, poreski inspektor (u slučaju kontrole softvera) će zatražiti od odgovornog lica u firmi da izjavi da je OEM licenca plaćena u okviru fakture za kompletan računar. Ova izjava će biti evidentirana u zapisniku.

  • Proveriti poklapanje verzije instaliranog Windowsa na računaru sa verzijom koja se nalazi na COA nalepnici

Kupljen kao FPP proizvod (u kutiji):

  • Utvrditi postojanje FPP kutije, na kojoj treba da se nalazi COA nalepnica (ne lepi se na računar već ostaje na originalnoj kutiji)
  • Utvrditi postojanje fakture za svaku FPP licencu
  • Proveriti poklapanje verzije instaliranog Windowsa na računaru sa verzijom koja se nalazi na originalnom instalacionom disku u kutiji

Kupljen kao GGK licenca:

  • Utvrditi postojanje COA nalepnice na kućištu računara
  • Utvrditi da faktura za GGK licencu ne sme biti starijeg datuma od fakture za računar na kome je instalirana. Ukoliko je starijeg datuma, u pitanju je nepoštovanje licencnog prava Microsoft proizvoda, što predstavlja osnov za podnošenje prijave za kršenje zakona
  • Proveriti poklapanje verzije instaliranog Windowsa na računaru sa verzijom koja se nalazi na COA nalepnici/fakturi

Kupljen kroz OLP ugovor, kao GGW licenca:

  • Kod GGW licence je potrebno utvrditi postojanje OLP ugovora o količinskom licenciranju na kome je naveden ukupan broj kupljenih GGW licenci
  • Utvrditi da faktura za GGW licencu ne sme biti starijeg datuma od fakture za računar na kome je instalirana. Ukoliko je starijeg datuma, u pitanju je nepoštovanje licencnog prava Microsoft proizvoda, što predstavlja osnov za podnošenje prijave za kršenje zakona
  • Proveriti poklapanje verzije instaliranog Windowsa na računaru sa verzijom koja se nalazi u OLP ugovoru o količinskom licenciranju

b. Ostale Microsoft licence
(Windows Upgrade, Office, serveri, aplikacije, razvojni alati):


Kupljeno uz novi računar (OEM licenca)

  • Utvrditi postojanje COA nalepnice na kućištu računara
  • Utvrditi da li postoji jedinstvena faktura za računar i OEM licencu:
      - U slučaju da je na COA nalepnici navedeno ime brenda proizvođača računara, nije neophodno
         raditi dodatne provere o legalnosti
      - U suprotnom, utvrditi da li se na fakturi za računar nalazi navedena i OEM licenca. U slučaju da
         ova OEM licenca nije navedena na fakturi, istu mora da prati radna lista na kojoj je ova OEM
         licenca navedena (ovo pravilo se ne odnosi na Microsoft Office OEM licencu, već samo na
         servere).
  • Ukoliko postoje odvojene fakture za računar i OEM licencu, potrebno je utvrditi da su izdate istog datuma
  • Proveriti poklapanje verzije instaliranog softvera na računaru sa verzijom koja se nalazi na COA nalepnici

Kupljeno kao FPP proizvod (u kutiji):

  • Utvrditi postojanje FPP kutije, na kojoj treba da se nalazi COA nalepnica (ne lepi se na računar već ostaje na originalnoj kutiji)
  • Utvrditi postojanje fakture za svaku FPP licencu
  • Proveriti poklapanje verzije instaliranog softvera na računaru sa verzijom koja se nalazi na originalnom instalacionom disku u kutiji

Kupljeno kao MLK/PKC proizvod (važi samo za Office paket):

  • Utvrditi postojanje fakture za svaku Office licencu kupljenu kao MLK/PKC proizvod
  • Proveriti poklapanje verzije instaliranog softvera na računaru sa verzijom koja se nalazi na fakturi

Kupljeno kroz neki od ugovora o količinskom licenciranju:

  • Osnova za nabavku licenci kroz bilo koji od ugovora o količinskom licenciranju je postojanje trajne licence za Windows operativni sistem (OEM, FPP, GGK, GGW licenca). Ukoliko korisnik poseduje samo Windows Upgrade licencu kroz neki od ugovora, a ni jednu od trajnih licenci navedenih pod tačkom a.), u pitanju je nepoštovanje licencnog prava Microsoft proizvoda, što predstavlja osnov za podnošenje prijave za kršenje zakona
  • Utvrditi koja vrsta ugovora je u pitanju: OVS, OLP, OLV, Enterprise, Select
  • Proveriti poklapanje količine licenci navedene u ugovoru sa količinom instaliranog softvera na računarima u preduzeću
  • U slučaju iznajmljivanja softvera kroz OVS ugovor ili EAS ugovor, utvrditi datum isteka ugovora
  • Utvrditi postojanje fakture za svaki od ugovora
  • Podaci o ugovoru se nalaze na linku: https://www.microsoft.com/licensing/servicecenter

Napomena:
  • kod OVS, OLV, Enterprise i Select ugovora preduzeće može imati instaliranu noviju ili prethodnu verziju softvera, u odnosu na onu koja je navedena u ugovoru. Kod OLP ugovora, preduzeće mora imati instaliranu onu verziju koja je navedena u ugovoru, ili prethodnu verziju
  • kod preduzeća koja koriste licence kroz globalni ugovor (Enterprise ili Select) sa Microsoft-om, potrebno je utvrditi na koji način su licence prenesene tj. ustupljene tom preduzeću.


 
 
Top!
Top!